Acte necesare persoane juridice
Acasă » PRIMĂRIA » Servicii publice » Taxe şi impozite locale » Acte necesare taxe-impozite » Acte necesare -PERSOANE JURIDICE
Direcția Economica – venituri vă informează faptul că datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate pentru îndeplinirea obligațiilor legale privind legislația fiscală, conform articolului 6 alin. 1 litera c) și e) din Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016.
Declarația fiscală se depune personal sau de către împuternicit potrivit art. 18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală.
Toate actele anexă la declarație se vor depune in copie și vor purta mențiunea “Conform cu originalul“ cu semnătura olografă a contribuabilului.
În cazul documentelor completate în altă limbă decât româna, se depun și copii ale documentelor traduse în limba română de către un traducător autorizat.
a) CLĂDIRI
1. Înregistrarea clădirilor în evidentele fiscale, în vederea stabilirii impozitului/taxă pe clădiri, în cazul persoanelor juridice.
PROCEDURA: Prezenta procedură reglementează modul de înregistrare a clădirilor în evidentele fiscale, în vederea stabilirii impozitului/taxei pe clădiri, în cazul persoanelor juridice.
Documentele necesare declarării bunurilor imobile – clădiri
ACT DE DOBÂNDIRE (după caz):
– Transfer de proprietate
- contract de vânzare-cumpărare; contract de schimb; act de partaj; contracte de fiducie; contract de dare in plată; dispoziție de retrocedare; act de adjudecare; hotărâre judecătorească; sentință de divizare/fuziune + proiect de divizare / fuziune și protocol de predare primire cu anexe patrimoniu;
- Contract de leasing financiar + proces verbal de predare/primire a bunului
– Clădiri nou construite
- Certificat de urbanism, Autorizație de construire +proces-verbal de recepție la terminarea lucrărilor, după caz proces-verbal de recepție privind stadiul lucrărilor;
- Declarație notarială (pentru cele construite fără autorizație);
- SCHIŢA CONSTRUCŢIE pentru fiecare nivel și o fațadă (case);
- MEMORIU JUSTIVICATIV SAU TEHNIC: cu suprafețele clădirii pe fiecare nivel si suprafața construita la sol;
- Certificat de atestare a construcției;
– Clădiri proprietate publică/privată a statului/UAT concesionate, închiriate, date în administrare ori folosință
- Contract de concesiune; Contract de închiriere; Contract de comodat;
- Hotărârea consiliului local/județean privind darea în administrare sau folosință + protocol/proces verbal de predare-primire
BALANȚA DE VERIFICARE ANALITICĂ (dacă e cazul)
FISA BUNULUI IMOBIL (după caz) din evidența contabilă
CERTIFICAT DE PERFORMANŢĂ ENERGETICĂ: (dacă este cazul)
ACT DE IDENTITATE: pentru reprezentant legal/împuternicit
ÎMPUTERNICIRE: in original sau copie legalizata, dacă este cazul
CERTIFICATULUI DE INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F): în cazul primei declarări și ori de câte ori se modifică datele societății (denumire, sediu social, etc)
In cazuri specifice pot fi solicitate și alte documente care să ateste veridicitatea unor stări de fapt.
DECLARAŢIE FISCALĂ: formular tipizat – Model 2016 ITL 002.doc
Contribuabilii persoane juridice rezidente într-un alt stat membru al U.E. sunt obligați ca, pe lângă formularele tip pentru declararea clădirii, sa depună si formularul Anexa_2_la Model 2016 ITL 002.docx
2. Înregistrarea clădirilor în evidentele fiscale, ca urmare a depunerii rapoartelor de evaluare (în cazul clădirilor nerezidențiale pentru care nu există o valoare de achiziție/construcție în ultimii 5 ani) – persoanelor juridice
Documentele necesare:
RAPORT DE EVALUARE: întocmit de un evaluator autorizat, respectând standardul GEV 500
DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE: daca clădirea este utilizata in scop rezidențial, cunoscând prevederile legii penale privind falsul in înscrisuri, ce va cuprinde mențiunile prevăzute la punctul 6, Titlul IX din Hotărârea Guvernului nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările si completările ulterioare, însoțită de documente justificative, din care sa reiasă destinația clădirii, respectiv: contractele de închiriere, contractele de comodat sau orice alte documente relevante; cu privire la utilizarea rezidențială a clădirii (dacă este cazul); Formular tipizat DECLARATIE pe propria raspundere – cladiri rezidentiale PJ.docx
ACT DE IDENTITATE: pentru coproprietari/împuternicit
ÎMPUTERNICIRE: in original sau copie legalizata, dacă este cazul
DECLARAŢIE FISCALĂ: formular tipizat Model 2016 ITL 002.doc
b) TEREN
1. Înregistrarea terenurilor în evidentele fiscale, în vederea stabilirii impozitului pe teren, în cazul persoanelor juridice.
PROCEDURA: Prezenta procedură reglementează modul de înregistrare a terenurilor în evidentele fiscale, în vederea stabilirii impozitului pe teren, în cazul persoanelor juridice.
Documentele necesare declarării bunurilor imobile – teren
ACT DE DOBÂNDIRE (după caz)
– Transfer de proprietate
- Contract de vânzare-cumpărare; Contract de donație; Contract de dare în plată; Dispoziție de retrocedare; Act de adjudecare; Act comasare-parcelare;
- Hotărâre judecătorească sentință de divizare/fuziune (completată cu proiectul de divizare/ fuziune + protocolul de predare-primire și anexe cu patrimoniu)
– Terenuri proprietate publică/privată a statului/UAT concesionate, închiriate, date în administrare ori folosință
- Contract de concesiune; Contract de închirie; Contract de comodat;
- Hotărârea consiliului local/județean privind darea în administrare/ folosință + protocol/proces verbal de predare-primire
– Terenuri dobândite prin leasing financiar
- Contract de leasing financiar
- Proces verbal de primire/predare a bunului
ACT DE IDENTITATE: reprezentant legal/împuternicit (copie)
ÎMPUTERNICIRE: in original sau copie legalizata, dacă este cazul
In cazuri specifice pot fi solicitate și alte documente care să ateste veridicitatea unor stări de fapt.
IMPORTANT: Declarația fiscală se înregistrează anterior la Registru Agricol, pentru încadrarea în zona fiscală și categoria de folosință a terenului (Piața Centrala nr. 2).
DECLARAŢIE FISCALĂ: formular tipizat Model 2016 ITL 004.doc, conținând viza de înregistrare în Registrul Agricol
Contribuabilii persoane juridice rezidente într-un alt stat membru al U.E. sunt obligați ca, pe lângă formularele tip pentru declararea terenului dobândit, sa depună si formularele Anexa_4_la Model 2016 ITL 004.docx.
2.Înregistrarea scoaterii din evidentele fiscale a clădirilor/terenurilor, proprietatea persoanelor juridice.
PROCEDURA: Prezenta procedură reglementează modul de scoatere din evidențele fiscale a clădirilor/terenurilor aflate în persoanelor juridice.
Documentele necesare scăderii bunurilor imobile – clădiri/teren din evidențele fiscale
Clădiri
ACT DE ÎNSTRĂINARE/DEMOLARE (după caz)
– Transfer de proprietate
- Contract de vânzare-cumpărare; Contract de schimb; Certificat de moștenitor; Act de donație; Act de partaj; Contracte de fiducie; Contract de dare în plată; Dispoziție de retrocedare; Act de adjudecare; Hotărâre judecătorească
– Demolare
- Autorizație de demolare +proces-verbal de recepție la terminarea lucrărilor de desființare;
- Declarație notarială (pentru cele demolate fără autorizație)
2 .Terenuri
ACT DE ÎNSTRĂINARE/MODIFICARE SUPRAFEȚE (după caz):
Transfer de proprietate
- Contract de vânzare-cumpărare; Contract de schimb; Contracte de fiducie; Contract de dare în plată; Dispoziție de retrocedare; Act de adjudecare; Hotărâre judecătorească, proiect de divizare/ fuziune, protocol de predare-primire şi anexe patrimoniu
Modificări de suprafețe/lucrări cadastrale
- Act de parcelare; Act de dezlipire; Act de dezmembrare; Extras carte funciară;
- Lucrare cadastrală; Documentație schimbare categorie de folosință;
ACT IDENTITATE: reprezentant legal/împuternicit
ÎMPUTERNICIRE: in original sau copie legalizata, dacă este cazul
DECLARAŢIE FISCALĂ: formulat tipizat CERERE pentru scoaterea din evidenta – imobile PF si PJ.docx
c)MIJLOACE DE TRANSPORT
1. Înregistrarea mijloacelor de transport în evidentele fiscale, în vederea stabilirii impozitului pe mijlocele de transport, în cazul persoanelor juridice.
PROCEDURA: Prezenta procedură reglementează modul de înregistrare a mijloacelor de transport în evidentele fiscale, în vederea stabilirii impozitului pe mijloacele de transport, în cazul persoanelor juridice.
Documentele necesare declarării si impunerii mijloacelor de transport:
ACT DE DOBÂNDIRE (după caz):
Transfer proprietate
- Contract de înstrăinare-dobândire – model 2016-ITL-054 în 3 exemplare; Contract de vânzare-cumpărare; Factură fiscală; Certificat de moștenitor; Act de donație; Act de partaj; Hotărâre judecătorească definitivă și executorie/irevocabilă; Act de adjudecare;
Leasing financiar
- Contract de leasing financiar; Contract de novație/cesiune;
- Proces verbal de primire/predare a bunului
CARTE DE IDENTITATE A MIJLOCULUI DE TRANSPORT: eliberată de Registrul Auto Român (RAR)
ACT DE IDENTITATE: reprezentant legal/împuternicit
ÎMPUTERNICIRE: in original sau copie legalizata, dacă este cazul
ALTE DOCUMENTE SPECIFICE
- Documentul vamal, în cazul mijlocului de transport dobândit în alt stat decât cele membre ale Uniunii Europene;
- Adeverința emisă de Registrul Auto Român pentru atestarea suspensiei pneumatice, în cazul autovehiculelor peste 12 tone;
- Documentul de înregistrare la Autoritatea navală română, în cazul mijloacelor de transport pe apă;
- Certificatul de atestare fiscală de la vânzător, în cazul în care Contractul de înstrăinare-dobândire (model 2016-ITL-054) nu conține viza organului fiscal de la domiciliul vânzătorului (în caseta B);
- Certificatul de atestare fiscală de la cedent, când un contract de leasing face obiectul cesiunii către un alt utilizator.
Declarația fiscală pentru stabilirea impozitului asupra mijloacelor de transport deținute de persoanele juridice:
- Mijloace de transport – Model 2016 ITL 005.docx
- Mijloace de transport peste 12 tone – Model 2016 ITL 006.docx
- Mijloace de transport pe apa – Model 2016 ITL 007.docx
MENȚIUNE: Declarația fiscală se completează în mod automat din programul de gestiune a impozitelor și taxelor locale în baza documentelor depuse la înregistrarea mijloacelor de transport la sediul organului fiscal și se va semna de către contribuabil în 2 exemplare
Contribuabilii ale căror mijloace de transport fac obiectul înregistrării, din punct de vedere fiscal, se supun acelorași obligații ca şi cei ale căror mijloace de transport fac obiectul înmatriculării și, implicit acelorași sancțiuni.
Toate actele anexă la declarație se vor depune în copie și vor purta mențiunea” Conform cu originalul” precum și mențiunea “Documentele anexate sunt corecte şi complete, conforme cu realitatea” sub semnătura olografă a contribuabilului. În cazul documentelor completate în altă limbă decât româna, se depun și copii ale documentelor traduse în limba română de către un traducător autorizat.
2. Înregistrarea radierii din evidentele fiscale a mijloacelor de transport, proprietatea persoanelor juridice.
PROCEDURA: Prezenta procedură reglementează modul de radiere din evidentele fiscale a mijloacelor de transport, în cazul persoanelor juridice.
Documentele necesare radierii mijloacelor de transport:
ACT DE ÎNSTRĂINARE (după caz):
– Transfer de proprietate
- Contract de înstrăinare-dobândire – model 2016-ITL-054 în 5 exemplare originale; Contract de vânzare-cumpărare; Factura fiscală; Hotărâre judecătorească; Act de adjudecare
– Dezmembrare /Furt /Export
- Certificat de distrugere /dezmembrare;
- Proces verbal de casare a mijlocului de transport;
- Adeverință privind furtul mijlocului de transport + radiere din circulație;
- Certificat de radiere pentru export
– Transcriere leasing financiar
- Contract de novație/cesiune;
- Proces verbal de primire/predare a bunului
CARTE DE IDENTITATE A MIJLOCULUI DE TRANSPORT – în copie
ACT DE IDENTITATE: reprezentant legal/împuternicit
ÎMPUTERNICIRE: in original sau copie legalizata, dacă este cazul
Declarația pentru scoaterea din evidente a mijlocului de transport, formular tipizat – Model 2016 ITL 016.doc
3. Transferul mijloacelor de transport, în cazul persoanelor juridice
PROCEDURA: Prezenta procedură reglementează modul de transfer din evidențele fiscale a mijloacelor de transport ca urmare a schimbării sediului, în cazul persoanelor juridice
Documentele necesare transferului mijloacelor de transport:
- Cerere transfer dosare fiscale auto la noul sediu (formular tipizat CERERE transfer dosar auto PF si PJ.docx);
- Încheiere/rezoluție emisă de ORC privind schimbarea sediului social
- Certificat înscriere mențiuni emis de ORC privind schimbarea sediului social
- C.U.I. cu noul sediu
- Carte de identitate autovehicul (copie)
- Alte documente doveditoare……….…………………………………………………………….
- Carte de identitate administrator (copie + original);
- Împuternicire, in original sau copie legalizata, daca este cazul.
d) TAXĂ PENTRU FOLOSIREA MIJLOACELOR DE RECLAMĂ ȘI PUBLICITATE
PROCEDURA: Prezenta procedură reglementează modul de înregistrarea in evidentele fiscale a taxei pentru serviciile de reclamă și publicitate, precum și a taxei pentru afișaj in scop de reclama si publicitate, în cazul persoanelor juridice
1. Înregistrarea in evidentele fiscale a taxei pentru serviciile de reclamă și publicitate
ACTE NECESARE (după caz):
– Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate
- formular tipizat Model 2016 ITL 014.doc – pentru servicii de publicitate pe baza de contract
ACTUL DE IDENTITATE (reprezentant legal/împuternicit)
ÎMPUTERNICIRE in original sau copie legalizata (dacă este cazul)
2. Înregistrarea in evidentele fiscale a taxei pentru afișaj in scop de reclama si publicitate
ACTE NECESARE (după caz):
– Taxa pentru afișaj în scop de reclamă și publicitate
- autorizația de construire (dacă este cazul) + proces-verbal de recepție la terminarea lucrărilor; schița panoului publicitar cu dimensiunea in metri pătrați; factura prin care s-a achiziționat afișajul/panoul în scop de reclamă și publicitate (dacă este cazul)
ACTUL DE IDENTITATE (reprezentant legal/împuternicit)
ÎMPUTERNICIRE in original sau copie legalizata (dacă este cazul)
CERTIFICATULUI DE INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F): în cazul primei declarări și ori de câte ori se modifică datele societății (denumire, sediu social, etc)
Formular tipizat Model 2016 ITL 015.doc– pentru afișaj
Formular tipizat CERERE incetare taxa reclama PF si PJ.docx – încetare structură afișaj
e) IMPOZITUL PE SPECTACOLE
PROCEDURA: Prezenta procedură reglementează modul de înregistrarea in evidentele fiscale a impozitului pe spectacole, în cazul persoanelor juridice
1. În cazul vânzării biletelor pe suport de hârtie documentele/înscrisurile necesare sunt:
Cerere pentru înregistrare/vizare bilete, formular tipizat CERERE vizare bilete spectacole.docx însoțită de următoarele documente:
CERTIFICAT unic de înregistrare/Certificat de înregistrare fiscală
Contracte încheiate intre contribuabilii organizatori de spectacole si beneficiarii sumelor cedate in scopuri umanitare
In cazul ONG (Asociații, Fundații) : Statut + Act constitutiv (la prima declarare și ori de câte ori se modifică datele societății/asociației)
ACTUL DE IDENTITATE (reprezentant legal/împuternicit)
ÎMPUTERNICIRE in original sau copie legalizata (dacă este cazul)
2. In cazul vânzării biletelor online documentele/înscrisurile necesare sunt:
Cerere pentru înregistrare/vizare bilete, formular tipizat CERERE vizare bilete spectacole.docx însoțită de următoarele documente:
CONTRACT încheiat cu firma de ticketing/vânzătoare de bilete online;
Contracte încheiate intre contribuabilii organizatori de spectacole si beneficiarii sumelor cedate in scopuri umanitare
CERTIFICAT unic de înregistrare/Certificat de înregistrare fiscală
In cazul ONG (Asociații, Fundații): Statut + Act constitutiv (la prima declarare și ori de câte ori se modifică datele societății/asociației)
ACTUL DE IDENTITATE (reprezentant legal/împuternicit)
ÎMPUTERNICIRE in original sau copie legalizata (dacă este cazul)
Decontul de impunere pentru stabilirea impozitului pe spectacole – formular tipizat Model 2016 ITL 017.doc , precum și Procesul verbal de distrugere a biletelor de intrare la spectacole – formular tipizat PV casare bilete spectacole.docx rămase nevândute și care nu mai pot fi utilizate se depun lunar, până la data de 10 a lunii următoare desfășurării evenimentelor.
Elemente minime obligatorii care trebuie tipărite pe bilete/marca de control: Serie, număr, Organizator, Adresa sediului social, CUI/CIF, Tarif
Biletele se tipăresc la orice tipografie, în carnete de 100 buc., toate cu același tarif, fiecare având obligatoriu copertă (textul de pe copertă este prevăzut în HG 846/2002). Seriile/numerele biletelor sunt alocate de către fiecare organizator în parte (nu de către primărie).
Vânzarea biletelor neînregistrate/nevizate la organul fiscal constituie contravenție și se sancționează cu amendă.
f) ELIBERARE CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALA
PROCEDURA: Prezenta procedură reglementează modalitatea de obținere a certificatului de atestare fiscală în cazul persoanelor juridice. În cazul certificatelor fiscale pentru Înstrăinare/ Partaj (clădiri, terenuri, autovehicule etc) este necesară plata tuturor obligațiilor cu termenul de plată expirat și plata integrală (an curent) pentru bunul ce urmează a fi înstrăinat.
Documentele necesare eliberării certificatului de atestare fiscală:
Cerere pentru eliberarea unui certificat fiscal in cazul persoanelor juridice – Model 2016 ITL 012.doc
- Actul de identitate (copie + original);
- Solicitare notariala pentru dezbatere succesiune;
- Certificatul de deces (copie);
- Împuternicire in original sau copie legalizata.
g) CLARIFICAREA SITUAȚIEI FISCALE/COMPENSĂRI/RESTITUIRI
PROCEDURA: Prezenta procedură reglementează modalitatea de compensare și/sau restituire a unor sume achitate în plus
Documentele necesare clarificării situației material fiscale și ulterior compensarea debitelor restante și/sau restituirea sumelor achitate în plus la bugetul local:
Cererea – model tipizat CERERE clarificare situatie fiscal – restituiri compensari PF si PJ.docx ;
Acte necesare, după caz:
- Chitanța prin care s-au achitat sumele către bugetul local;
- Hotărârea/Sentința instanței judecătorești (rămasă definitivă şi irevocabilă), privind restituirea taxei judiciare de timbru (copie semnata pentru conformitate cu originalul);
- Documentul de plată a taxei judiciare de timbru (chitanță/ordin de plată), IN ORIGINAL;
- Documentele care au stat la baza constituirii sumelor de restituit/compensat (acte de schimbare sediu, acte de înstrăinare, hotărâri judecătorești definitive si irevocabile etc)
- Carte de identitate reprezentant legal (copie);
- Extras de cont;
- Orice alt act relevant în vederea stabilirii situației fiscale,
- Împuternicire, în original sau copie legalizată, daca este cazul.
Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stări de fapt specifice.
h) ALTE CERERI
1. Cerere pentru eliberare situație debit/plăți
Documentele/înscrisurile necesare :
CERERE – formular tipizat CERERE debite plati si patrimoniu PF si PJ.docx
ACTUL DE IDENTITATE (reprezentant legal/împuternicit)
ÎMPUTERNICIRE in original sau copie legalizata (dacă este cazul)
- Cerere pentru eliberarea fișei patrimoniului declarat
Documentele/înscrisurile necesare :
CERERE – formular tipizat CERERE debite plati si patrimoniu PF si PJ.docx
ACTUL DE IDENTITATE (reprezentant legal/împuternicit)
ÎMPUTERNICIRE in original sau copie legalizata (dacă este cazul)