Înregistrarea decesului
Acasă » PRIMĂRIA » Servicii publice » Evidența persoanelor. Stare civilă. Alegeri » Stare civilă » Înregistrarea decesului
-
Program
Luni - Joi: 07.00-19.00; Vineri: 07.00-16.00; Sâmbătă - Duminică: 10.00-13.00;
PROCEDURĂ ȘI ACTE NECESARE PENTRU ÎNREGISTRAREA DECESULUI
CADRU LEGAL
Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civila, republicată, cu modificările ulterioare; Metodologia pentru aplicarea unitara a dispozitiilor Legii nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, aprobată prin H.G. nr.64/2011.
COMPETENTA
Serviciul Stare civilă de la locul producerii evenimentului.
IMPORTANT: certificatul de deces se va elibera numai unui membru de familie.
ACTE NECESARE
1) Pentru moarte naturală:
– certificatul medical constatator al decesului întocmit şi semnat de medicul care a constatat decesul, în original;
– actul de identitate, certificatul de naştere şi căsătorie ale decedatului, în original;
– actul de identitate al declarantului, în original.
2) Pentru moarte violentă (crimă, sinucidere, accident, ) în afara de actele enumerate a punctul 1 se va prezenta şi o dovadă eliberată de Poliţie sau Parchet, după caz, din care să rezulte că una din aceste autorităţi a fost sesizată despre deces.
TERMENE:
– max.3 zile de la data încetarii din viaţă a persoanei în cazul morţii naturale (cuprinzând atât ziua în care s-a produs decesul, cât şi ziua în care se face declaraţia).
– max.48 de ore din momentul decesului sau al găsirii cadavrului, în cazul morţii violente.
NOTĂ: În cazul în care decesul nu a fost declarat în termenele legale mai sus precizate, întocmirea actului de deces se face cu aprobarea Parchetului.