Privind aprobarea transmiterii în administrarea Parohiilor Ortodoxe Române Bistrița
având hramurile: Intrarea în Biserică a Maicii Domnului, Sfinții Arhangheli Mihail și
Gavril și Pogorârea Duhului Sfânt, a unei cote din terenul proprietate publică a
Municipiului Bistriţa, situat în Bistriţa, str.Tărpiului nr.20C,
amenajat cu destinaţia de cimitir
Consiliul local al municipiului Bistriţa, întrunit în şedinţa ordinară din data de 25.02.2021;
având în vedere:
adresa nr.192/21.07.2020 a Protopopiatului Ortodox Român Bistriţa, înregistrată la Primăria municipiului Bistrița cu nr.50501/22.07.2020;
adresa Parohiilor Ortodoxe Române Bistrița I, III și IV nr.20/21.01.2021, înregistrată la Primăria municipiului Bistrița cu nr.8317/02.02.2021;
Referatul de aprobare nr.12581/15.02.2021 al Primarului municipiului Bistriţa;
Raportul comun nr.12670/15.02.2021 al Serviciului public municipal Direcţia Patrimoniu şi al Direcţiei Servicii Publice;
Raportul nr.15246/23.02.2021 al Direcţiei Administraţie Publică, Juridic;
Avizul favorabil nr.36/24.02.2021 al Comisiilor reunite de specialitate ale Consiliului local al municipiului Bistrița;
prevederile Legii serviciilor comunitare de utilităţi publice nr.51/2006, republicată;
prevederile Legii nr.489/2006 privind libertatea religioasă şi regimul general al cultelor, republicată;
prevederile Legii nr.102/2014 privind cimitirele, crematoriile umane şi serviciile funerare, cu modificările și completările ulterioare;
prevederile Hotărârii Guvernului României nr.527/2010 pentru modificarea anexei nr.2 la Hotărârea Guvernului nr.905/2002 privind atestarea domeniului public al judeţului Bistriţa-Năsăud, precum şi al municipiului, oraşelor şi comunelor din judeţul Bistriţa-Năsăud, cu modificările și completările ulterioare;
prevederile Hotărârii Guvernului României nr.741/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice şi sanitare privind serviciile funerare, înhumarea, incinerarea, transportul, deshumarea şi reînhumarea cadavrelor umane, cimitirele, crematoriile umane, precum şi criteriile profesionale pe care trebuie să le îndeplinească prestatorii de servicii funerare şi nivelul fondului de garantare;
în conformitate cu: prevederile art.858 şi următoarele, art.866, art.867 şi următoarele din Legea nr.287/2009 privind Codul Civil, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare;
în temeiul art.87 alin.(5), art.129 alin.(1), alin.(2) lit.”c” şi ”d”, alin.(6) lit.”a”, alin.(7) lit.”p”, art.139 alin.(3) lit.”g”, art.285, art.286 alin.(4), art.287 lit.”b”, art.298 şi următoarele din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului României nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
H O T Ă R Ă Ş T E:
ART.1. – (1) Se aprobă transmiterea în administrarea Parohiilor Ortodoxe Române Bistrița având hramurile: Intrarea în Biserică a Maicii Domnului, Sfinții Arhangheli Mihail și Gavril și Pogorârea Duhului Sfânt, a cotei de 8.000/12449 părți din teren situat în municipiul Bistriţa, strada Tărpiului nr.20C, proprietate publică a Municipiului Bistrița, identificat în CF Bistrița nr.72037, cu destinația de cimitir municipal, identificat conform anexei nr.1 la prezenta hotărâre.
(2) Dreptul de administrare se transmite începând cu data semnării contractului de administrare prevăzut în anexa nr.2 la prezenta hotărâre, pe o perioadă de 99 de ani, cu posibilitate de prelungire cu acordul părților.
(3) Imobilul menţionat la alin.1 are valoarea de inventar de 1.428.452 lei, calculată proporțional cu valoarea contabilă a întregii suprafețe aferente cimitirului și va fi supus inventarierii în condiţiile legii.
ART.2. – (1) Pe toată perioada contractului de administrare, administratorul are obligaţia asigurării administrării în condiții optime, întreținerii și menținerii în funcțiune a cimitirului, gestionarea acestuia în condiții corespunzătoare pentru desfășurarea activităților specifice serviciilor funerare și de înhumare, precum și alte servicii și activități de amenajare și întreținere a locurilor de înhumare și a zonei adiacente, sub sancţiunea revocării dreptului de administrare și rezilierii de drept a contractului.
(2) Imobilul cu destinația de cimitir va fi administrat în condițiile legislației specifice aplicabile cimitirelor și potrivit regulamentelor cultului deţinător, cu respectarea proiectului de amenajare .
(3) Monitorizarea respectării destinației și verificarea respectării proiectului de amenajare a cimitirului și de localizare a locurilor de înhumare, se va efectua prin grija Direcției Servicii Publice care are atribuții cu privire la administrarea cimitirelor municipale.
ART.3. – Localizarea amplasamentului în coordonate va fi stabilită după înscrierea imobilului în sistemul integrat de cadastru și carte funciară, odată cu sectorizarea întregii suprafețe aferente cimitirului corespunzătoare fiecărui cult religios recunoscut în țară și care funcționează în municipiul Bistrița, raportat la numărul de enoriași comunicat de Direcția Regională de Statistică Bistrița-Năsăud, precum și cu suprafața care va rămâne în administrarea serviciului de specialitate din primărie, respectiv Direcția Servicii Publice Bistrița.
ART.4. – Imobilul prevăzut în anexa nr.1 la prezenta hotărâre nu face obiectul unor cereri de reconstituire a dreptului de proprietate privată sau de restituire, depuse în temeiul actelor normative cu caracter special privind fondul funciar, respectiv cele care reglementează regimul juridic al imobilelor preluate în mod abuziv de Statul Român în perioada 6 martie 1945 – 22 decembrie 1989 şi nu este grevat de sarcini.
ART.5. – Anexele nr.1 și nr.2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
ART.6. – Primarul municipiului Bistriţa, prin Serviciul Public Municipal „Direcţia Patrimoniu”, Direcţia Administraţie Publică, Juridic și Direcţia Servicii Publice va aduce la îndeplinire prezenta hotărâre.
ART.7. – Prezenta hotărâre a fost adoptată de către Consiliul local al municipiului Bistriţa în şedinţă ordinară, cu respectarea art.139 alin.(3) lit.”g” din Codul administrativ, respectiv cu un număr de 19 voturi ”pentru”.
ART.8. – Secretarul general municipiului prin Compartimentul Pregătire Documente, Contencios va comunica prezenta hotărâre prin mijloace electronice:
– Serviciului public municipal „Direcţia Patrimoniu”;
– Direcției Servicii Publice;
– Direcţiei Administraţie Publică, Juridic;
– Parohiilor Ortodoxe Bistrița I, III și IV;
– Protopopiatului Ortodox Român;
– Primarului municipiului Bistriţa;
– Instituţiei Prefectului – Judeţul Bistriţa-Năsăud.
PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ CONTRASEMNEAZĂ
SECRETAR GENERAL,
BRICI TIBERIUS-DANIEL GAFTONE FLOARE
Anexe: